23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Filippa K fokuserar på Tyskland



Trots att Norden alltid har varit den viktigaste marknaden för

klädmärket Filippa K är det inte längre Skandinavien som stär i fokus

när företaget växer. När Skandinavien räknas som färdigetablerat riktas

blickarna istället mot Tyskland. Inom ett par veckor öppnas första

butiken i Berlin, sedan följer München och lämpliga butikslägen i

Hamburg eftersöks. Företaget hoppas kunna tiodubbla sin omsättning de

närmaste fem ären pä den tyska marknaden, skriver Svenska dagbladet.

Den totala omsättningen för Filippa K ligger idag pä 230 miljoner

kronor, enligt senaste räkenskapsäret varav den tyska marknaden

omsätter 10 miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|