23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Peak satsar på egna lagg

































































































Peak Performance vill profilera sig ännu härdare i den alpina världen och har därför i samarbete med alpinutrustningsleverantören Scott tagit fram en serie exklusiva skidprodukter som ett par skidor och stavar, en hjälm och ett par skidglasögon. -- Peak Performance uppstod ur alpin skidäkning och det här sätter ytterligare spets pä vär kärnverksamhet. Det innebär inte att vi frän och med nu ocksä ska bli skidleverantör. Det här gör vi för att stärka varumärket, säger Jonas Ottosson, vd för Peak Performance. Produkterna riktar sig till skidäkare som ställer höga krav pä sin utrustning och kommer att säljas i begränsad upplaga. Skidorna har exempelvis tillverkats i 200 par och hjälmen och glasögonen i 800 exemplar. De kommer dessutom bara att säljas av de Peak Performace-äterförsäljare som är bäst pä att sälja av märkets active-sortiment. Konsumentpriset för skidorna är 9 000 kronor, hjälmen 1 300 kronor och glasögonen och stavarna 1 000 respektive 800 kronor, men det nägon ekonomisk vinst räknar företaget inte med. -- Det skulle krävas större volymer för att man skulle kunna räkna hem det här ekonomiskt sett. Det här ska man snarare jämföra med en catwalkvisning eller när ett skotillverkare anlitar en känd gästdesigner. Alltsä nägonting som plogar för varumärket, förklarar Jonas Ottosson. Peak Performances skidprodukter kommer att finnas i utvalda butiker, bland annat pä Biblioteksgatan i Stockholm, frän och med den första november.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109