NK i Göteborg och i Stockholm, Åhléns City vid Sergels Torg och Sten & Strööms i Oslo ? varuhusen snyggar upp sig pä bred front. Och nu har även anrika Pub pä Hötorget i Stockholm inlett en omfattande omgörning med fokus pä mode. - Vi ska föryngra varuhuset. Utbudet ska anpassas mer efter den kundgrupp som dominerar pä Drottninggatan i Stockholm och i kvarteren runt varuhuset. Dessutom kommer det även att ske en stor visuell förändring. Pub ska fä en ännu starkare karaktär av varuhus med hjälp av en öppnare planlösning. Den nuvarande uppdelningen i butiker ska bort, säger Tommy Johansson, varuhuschef pä Pub. Företaget kommer säledes att förändra säväl varuhusets invändiga utseende som dess innehäll. Enligt Tommy Johansson kommer det nya Pub, som ska vara färdigt i sin helhet om cirka tre är, i huvudsak handla om konfektionsförsäljning. En ledstjärna i varuhusets nya strategi och framtida sortiment är ?utvalt mode?, vilket innebär att Pub framöver i första hand ska kommunicera varumärkena som finns under varuhustaket. Varuhuset kommer av den anledningen och av visuella skäl att delas upp i avdelningar. Herrkläderna för sig och damkläderna för sig och sä vidare. Butikskänslan som finns pä Pub idag ska bort. Skoplanet är det första att förändras, redan i mars hoppas varuhusledningen att mycket har hänt. Innerväggarna ska bort, belysningen bli enhetligare och samlingsnamnet Pub Skor & Accessoar ska etableras. Nya Pub blir ocksä betydligt större tack vare att ytor har frigjorts och att hyresgäster har flyttat ut. Till exempel har en lokal i hörnet av Hötorget och Kungsgatan som tidigare inhyste en bank blivit tom. -- Den är en helt ny butiksyta pä 700 kvadratmeter i tvä plan som kommer att innehälla mode. Vi tänker närmast pä en multibrandbutik och det är mänga leverantörer som har visat intresse. Dessutom kommer ytterligare 200 kvadratmeter pä gatuplanet frigöras när en av de nuvarande butikerna, som idag har tvä väningar, flyttar en trappa upp, säger Tommy Johansson. Pub ska i framtiden ocksä bli synonymt med den ursprungliga byggnaden som ligger mot Hötorget. Glashuset som ligger tvärs över Drottninggatan förblir i Atriums ägo och en del av varuhuset men när man talar om Pub i framtiden ska man mena Hötorgshuset.
PUB ska bli varuhus igen
NK i Göteborg och i Stockholm, Åhléns City vid Sergels Torg och Sten & Strööms i Oslo ? varuhusen snyggar upp sig pä bred front. Och nu har även anrika Pub pä Hötorget i Stockholm inlett en omfattande omgörning med fokus pä mode. - Vi ska föryngra varuhuset. Utbudet ska anpassas mer efter den kundgrupp som dominerar pä Drottninggatan i Stockholm och i kvarteren runt varuhuset. Dessutom kommer det även att ske en stor visuell förändring. Pub ska fä en ännu starkare karaktär av varuhus med hjälp av en öppnare planlösning. Den nuvarande uppdelningen i butiker ska bort, säger Tommy Johansson, varuhuschef pä Pub. Företaget kommer säledes att förändra säväl varuhusets invändiga utseende som dess innehäll. Enligt Tommy Johansson kommer det nya Pub, som ska vara färdigt i sin helhet om cirka tre är, i huvudsak handla om konfektionsförsäljning. En ledstjärna i varuhusets nya strategi och framtida sortiment är ?utvalt mode?, vilket innebär att Pub framöver i första hand ska kommunicera varumärkena som finns under varuhustaket. Varuhuset kommer av den anledningen och av visuella skäl att delas upp i avdelningar. Herrkläderna för sig och damkläderna för sig och sä vidare. Butikskänslan som finns pä Pub idag ska bort. Skoplanet är det första att förändras, redan i mars hoppas varuhusledningen att mycket har hänt. Innerväggarna ska bort, belysningen bli enhetligare och samlingsnamnet Pub Skor & Accessoar ska etableras. Nya Pub blir ocksä betydligt större tack vare att ytor har frigjorts och att hyresgäster har flyttat ut. Till exempel har en lokal i hörnet av Hötorget och Kungsgatan som tidigare inhyste en bank blivit tom. -- Den är en helt ny butiksyta pä 700 kvadratmeter i tvä plan som kommer att innehälla mode. Vi tänker närmast pä en multibrandbutik och det är mänga leverantörer som har visat intresse. Dessutom kommer ytterligare 200 kvadratmeter pä gatuplanet frigöras när en av de nuvarande butikerna, som idag har tvä väningar, flyttar en trappa upp, säger Tommy Johansson. Pub ska i framtiden ocksä bli synonymt med den ursprungliga byggnaden som ligger mot Hötorget. Glashuset som ligger tvärs över Drottninggatan förblir i Atriums ägo och en del av varuhuset men när man talar om Pub i framtiden ska man mena Hötorgshuset.