23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Minskad försäljning för Stockmann

Stockmannkoncernens försäljning i mars uppgick till cirka 133 miljoner euro, vilket innebär en minskning med 6 procent jämfört med samma månad 2004. Den största orsaken uppges vara att koncernens Galna Dagar-kampanj i år inföll i april stället för i mars som förra året. Dessutom hade mars månad inte lika många försäljningsdagar i år som förra året._x000B_Bäst tillväxt under perioden stod emellertid Seppälä för, klädbutikskedjan redovisade en försäljningsökning på 12 procent. Tillväxten på den finska marknaden uppgick till 6 procent. Tack vare butiksutvidgning i Ryssland och Baltikum och tack vare en stark jämförbar försäljningsutveckling ökade försäljningen utanför Finland med 61 procent. Sett till hela kvartalet ökade Seppäläs försäljning med 5 procent._x000B_Varuhusgruppens försäljning minskade totalt under månaden med 2 procent. Utanför Finland ökade den dock kraftigt, med 46 procent, framför allt tack vare den ryska marknaden. Även varhusgruppens försäljning ökade under första kvartalet, totalt med 7 procent._x000B_

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094