23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M förstärker sin inköpsorganisation

För att bättre kunna möta framtida tillväxtmål när det gäller försäljningsvolym och expansion delar H&M upp sin inköpsavdelning i en inköpsdel och en produktionsdel. Företaget tror sig därigenom få en ännu effektivare organisation. _x000B_Inköpsdelen ska fokusera på kund, mode och sortimentssammansättning. Produktionsdelen ska ansvara för framtagandet av varor genom kedjans 21 produktionskontor och 750 leverantörer._x000B_Ny inköpschef blir Madeleine Persson som arbetat i tio år på H&M med inköp och försäljning, samt varit divisionschef för ungdomsavdelningen. Nuvarande inköpschefen Karl Gunnar Fagerlin blir chef för produktionsdelen. Den nya organisationen träder i kraft 1 juni._x000B_

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078