23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gap lanserar nytt dammärke

Amerikanska klädbutikskedjan Gap introducerade igår ett nytt klädmärke, Forth & Towne, som blir kedjans fjärde jämte Gap, Banana Republic och Old Navy. Forth & Towne är ett dammärke som riktar sig till kvinnor i åldersgruppen 35 år och uppåt. Märket kommer inledningsvis lanseras i september i fyra butiker i Chicago och en i New York för att testa marknaden. Stillmässigt är Forth & Towne kläder som ska kunna användas i många sammanhang. Fokus ligger på passformar och plaggen kommer i ett stort antal storlekar. Enligt GAP är åldersgruppen är en av de mest köpstarka, vilket naturligtvis är en av anledningarna till satsningen. Prismässigt kommer Forth & Towne ligga mellan det etablerade Gap-sortimentet och Banana Republic-konceptet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125