23948sdkhjf

Ispo tappar fart

Datumbytet från senare halvan av juli till början av augusti visade sig inte helt lyckosamt för den tyska jättesportmässan Ispo i München. Alltjämnt ohotad på den europeiska mässtronen tappade den senaste upplagan ändå omkring 3 500 besökare, till totalt 35 000 jämfört med fjolårets 38 500. Antalet utställare sjönk från 1 628 till 1 403._x000B_Bakom siffrorna döljer sig en inhemsk detaljhandel som går på knäna. Med de nya datumen krockade mässan dessutom inte bara med sommarreorna och semesterstarten i stora delar av Sydeuropa utan också med uppstickarmässan Bread&butter i Köln där alla större sportföretag som säljer kläder också valde att ställa ut._x000B_Trots besökartappet visade en enkät att 84 procent av utställarna ändå var nöjda med mässan som helhet._x000B_– Vi är nöjda med vårt deltagande. Vi fick bra återkoppling från kunder och branschen som helhet och hoppas att mässan lyckas locka fler besökare för att kuna behålla sin position, kommenterade Adidas Europachef Michael Rupp._x000B_Nästa Ispo äger rum 1 till 4 februari._x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094