Samtidigt förbättrades periodens resultat och kassaflödet stärktes tydligt jämfört med motsvarande period i fjol.
Under perioden augusti–oktober 2025 uppgick nettoomsättningen till 1 266 miljoner kronor (1 219), motsvarande en ökning med 3,8 procent. Justerad ebitda uppgick till 30,5 miljoner kronor (32,4), vilket är en minskning med 5,9 procent.
Periodens resultat förbättrades till -11,2 miljoner kronor (-14,5). Det totala kassaflödet uppgick till 57,0 miljoner kronor, att jämföra med -90,8 miljoner kronor motsvarande period föregående år.
Enligt vd och ägare Ayad Al-Saffar präglades kvartalet av förbättrade kassaflöden, ökad finansiell stabilitet och tydlig framdrift i de strategiska prioriteringarna.
”Åhléns Group har fortsatt att utvecklas positivt under det andra kvartalet. Flera viktiga initiativ har stärkt både vår operativa förmåga och vår långsiktiga konkurrenskraft. Vi ser nu tydliga resultat av förbättringsarbetet som genomförts de senaste åren, inte minst satsningarna på egna varumärken samt effektivisering inom logistik och lagerbindning”, uppger han i en kommentar.