23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pippi på NK – premiär för årets julskyltning

Under söndagen avtäcktes NK:s julskyltning. I år bjuder traditionen på två jubilarer: varuhuset som firar 110 och Pippi Långstrump som fyller 80.      

NK:s över sekelgamla julskyltningstradition bygger i år på ett samarbete mellan Astrid Lindgren Aktiebolag och NK. 

Jubilarerna, som båda fyller jämt, utgör årets tema. I de sex skyltfönstren kan besökaren följa när Pippi flyttar in på varuhuset.

Karin Wickberg, marknadschef på NK, hoppas att julskyltningen ska inspirera såväl barn som vuxna.

– Julen på NK är alltid magisk, men i år känns den alldeles sagolik. Att få fira både Pippis 80-årsjubileum och NK:s 110-årsjubileum genom ett unikt samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag är en stor ära, säger hon i en kommentar.  

– Gör som Pippi, har varit vårt huvudbudskap under jubileumsåret. Det känns därför fantastiskt roligt att låta Pippis lekfullhet, mod och osvikliga förmåga att göra vardagen till ett äventyr ta plats i något så ikoniskt som NK:s julskyltning, säger Karolina Arenhäll Wersäll, varumärkes- och marknadschef på Astrid Lindgren Aktiebolag.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.073|