NK:s över sekelgamla julskyltningstradition bygger i år på ett samarbete mellan Astrid Lindgren Aktiebolag och NK.
Jubilarerna, som båda fyller jämt, utgör årets tema. I de sex skyltfönstren kan besökaren följa när Pippi flyttar in på varuhuset.
Karin Wickberg, marknadschef på NK, hoppas att julskyltningen ska inspirera såväl barn som vuxna.
– Julen på NK är alltid magisk, men i år känns den alldeles sagolik. Att få fira både Pippis 80-årsjubileum och NK:s 110-årsjubileum genom ett unikt samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag är en stor ära, säger hon i en kommentar.
– Gör som Pippi, har varit vårt huvudbudskap under jubileumsåret. Det känns därför fantastiskt roligt att låta Pippis lekfullhet, mod och osvikliga förmåga att göra vardagen till ett äventyr ta plats i något så ikoniskt som NK:s julskyltning, säger Karolina Arenhäll Wersäll, varumärkes- och marknadschef på Astrid Lindgren Aktiebolag.