Omsättningen steg 26,5 procent till 3 021 miljoner euro under perioden juli till september jämfört med 2 389 miljoner euro under motsvarande period i fjol. GMV, bruttovärdet, steg 21,6 procent till 4 210 miljoner euro (3 462).
Zalando hade 61,4 miljoner aktiva kunder under tredje kvartalet 2025, upp från 50,3 miljoner ett år tidigare. Antalet beställningar steg till 68,5 miljoner från 57,9 miljoner. Genomsnittlig orderstorlek ökade något till 61,8 euro, medan snittet för antal beställningar per kund sjönk marginellt till 4,8.
Justerat rörelseresultat uppgick till 96,3 miljoner euro (92,7), väntat var 98,9, med en justerad rörelsemarginal på 3,2 procent (3,9). Resultatet efter skatt blev 12,5 miljoner euro (44,3).
Zalando står fast vid sin helårsprognos och räknar med en proformabaserad GMV- och intäktstillväxt på 4 till 7 procent. Det justerade ebit-resultatet väntas landa mellan 550 och 600 miljoner euro.
Bolaget planerar investeringar på 200 till 280 miljoner euro.