23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Starkt kvartal för Nelly Group – det egna varumärket sköt i höjden

Nelly Group fortsätter sin starka tillväxtresa och levererar ett kraftigt förbättrat resultat under årets tredje kvartal.

Den mest framträdande framgångsfaktorn bakom kvartalets positiva utveckling var det attraktiva och relevanta sortimentet, vilket drev både tillväxten och varumärkesförflyttningen.

– Försäljningsandelen av Nellys egna varumärken ökade till 62,2 procent, jämfört med 45,2 procent samma period förra året. Den externa varumärkesportföljen stärktes under vår- och sommarsäsongen med nya internationella namn som Puma och One Teaspoon, kommenterar vd:n Helena Karlinder-Östlundh.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.304|