Lyxjätten Hermès International hade en omsättning på 3,9 miljarder euro under tredje kvartalet, vilket motsvarar en ökning på 9,6 procent i konstanta valutor.
På den största marknaden i Asien, inklusive Japan, steg försäljningen med 7,6 procent till nära 2 miljarder euro.
”Det går att notera en mycket liten förbättring under tredje kvartalet i Kina”, sade finanschefen Eric de Halgouet under en telefonkonferens, och pekade på en stabilisering av fastighetspriserna i stora städer och positiva trender på aktiemarknaden.
I Europa och USA ökade försäljningen med 10,3 respektive 14,1 procent till drygt 1 miljard euro respektive 714 miljoner euro.
Sett till divisioner steg försäljningen inom den största läderdivisionen, som hyser handväskor såsom Birkin, Constance och Kelly, med 13,3 procent.
Hermès bekräftar sitt ambitiösa mål om att öka omsättningen mätt i konstanta valutor på medellång sikt, trots den ekonomiska, geopolitiska och monetära osäkerheten i världen.