23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

De gör skidmodet lite ballare: ”Vi är premium, men ska ännu högre – mot lyx”

Ur mötet mellan alpint lyxmode och fjällens funktionsplagg växte Ennue fram – ett livsstilsmärke för både afterskin och backen. Ett år efter debuten utökas sortimentet och kollektionerna. Grundarna Emily och Daniel Stendahls vision är att bygga ett mångmiljonbolag. 

För exakt ett år sedan förverkligade paret Emily och Daniel Stendahl sin idé om att sätta ett ”lite ballare” skidvarumärke med ”lite högre modegrad” på marknaden.

Ennues debutkollektion, höst/vinter 2024, lanserades i den egna e-handeln och hos återförsäljaren Ka-Yo i september i fjol. Häromveckan var det dags för varumärkets andra vinterkollektion, som visades under en vecka i en popup på Sant Paulsgatan i Stockholm.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.324|