23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ikea lanserar ”streetwear”-kollektion – varför? Här svarar bolaget

Möbeljätten hävdar att den vill uppmuntra ”alla att vara sig själva”, och lanserar en begränsad klädkollektion med Ikeas logotyp. Habit undrar varför. 

Kollektionen som Ikea lanserar heter Aurtiende, som är småländska för årtionde.  I ett pressmeddelande skriver bolaget att det ”hyllar kraften i äkthet och självuttryck och uppmuntrar alla att vara sig själva”. 

Den begränsade kollektionen innehåller en grön t-tröja och en rosa hoodie, därtill en fiskarhatt i tre färger. Med den så kallade streetwarekollektionen vill Ikea ”hylla personlig stil i alla former”.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094