Förlaget Nordiske Medier, med bland andra nyhetsportalerna Habit och Dagens Handel i portföljen, noterar en stark digital tillväxt och har ambitionen att producera de starkaste affärstitlarna i Norden. Det kräver de bästa plattformarna. Därför tar nu Habit ett viktigt steg i sajtens digitala resa med ny design och en mer effektiv och användarvänlig plattform.
I designprocessen har vi lyssnat på våra användare. Målet är att göra det enklare och snabbare att hitta relevanta nyheter i en hektisk vardag.
Med den nya designen får du som läsare av Habit:
1. Högre användarvänlighet – en enklare meny och tydligare struktur
2. En förbättrad läsupplevelse – artiklarna är mobile first och optimerade för alla skärmstorlekar
3. Snabbare åtkomst – kortare laddningstider så att artiklarna öppnas snabbare
4. Snabbare att hitta rätt – sökfunktionen har flyttats till toppen av sidan då det är en av de mest använda funktionerna
Därtill har det skett en rad förbättringar för Habits annonsörer och medlemsföretag:
6. Medlemsnyheterna lyfts fram och har ett visuellt blickfång
7. Annonsformat, som kampanjbanners, är numera ”sticky” och därmed mer synliga på desktop
8. Profilvisningar för medlemmar räknas nu också när logotyper visas i karuseller – vilket ökar värdet för annonsörer och samarbetspartner