23948sdkhjf

Branschveteraner lanserar nytt varumärke: ”Vi ska bli globala”

Herrmärket Below Ten har gått till marknaden med fyra modeller och ett tydligt urbant fokus. Affärsplanen vilar på traditionell B2B-distribution och ett aldrig sinande lager. ”Målet är 300 butiker internationellt inom tre år”, säger delägaren Peter Simonsson.   
Bakom Below Ten står branschräven Peter Simonsson, vd och grundare av underklädesmärket The White Briefs, och designerikonen Thomas Håkansson, med bakgrund hos bland andra Fjällräven, Peak Performance och Oscar Jacobson.

Duons vägar korsades redan på 1990-talet då Thomas Håkansson drev dam- och herrmärket Ellegal/Illegal och Peter Simonsson butike...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125