23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Branschveteraner lanserar nytt varumärke: ”Vi ska bli globala”

Herrmärket Below Ten har gått till marknaden med fyra modeller och ett tydligt urbant fokus. Affärsplanen vilar på traditionell B2B-distribution och ett aldrig sinande lager. ”Målet är 300 butiker internationellt inom tre år”, säger delägaren Peter Simonsson.   

Bakom Below Ten står branschräven Peter Simonsson, vd och grundare av underklädesmärket The White Briefs, och designerikonen Thomas Håkansson, med bakgrund hos bland andra Fjällräven, Peak Performance och Oscar Jacobson.

Duons vägar korsades redan på 1990-talet då Thomas Håkansson drev dam- och herrmärket Ellegal/Illegal och Peter Simonsson butiken Redzone i Malmö. Redzone var en av Illegals första kunder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.345|