23948sdkhjf

Izabel Display lanseras på Farfetch

Den globala resan för det svenska smyckesmärket står för dörren när det gör entré på den brittiska lyxplattformen. 

Varumärkets grundare och designer, Izabel Minas, benämner lanseringen hos e-handlaren Farfetch i slutet av juli som starten på ett nytt kapitel för Izabel Display när det nu når en global målgrupp. 

– Att nu vara en del av ett av världens ledande lyxmodeplattformar känns både overkligt och helt rätt på samma gång, säger, Izabel Minas. Samarbetet med Farfetch är verkligen en dröm som går i uppfyllelse. Det här har varit min vision sedan starten och det bekräftar verkligen att vi är på rätt väg. 

Izabel Display grundades 2020 av då 20-åriga Izabel Minas. Designen beskrivs som lekfull, färgstark och innovativ.

– Jag är hedrad att Farfetch tror på mina designer och att vi associeras med exklusiva varumärken, säger hon.

I dag finns varumärket hos över 55 återförsäljare och växer internationellt.

Företaget omsatte cirka 3,6 miljoner kronor i fjol och gjorde ett nollrersultat, enligt senaste årsredovisningen. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083