Klättermusen tar plats på Zalando: ”Viktigt fönster för oss”
Det svenska outdoorvarumärket hoppas nå en bredare och mer livsstilsintresserad publik i hela Europa.

Klättermusens försäljningschef Magnus Ryde (höger), Fabio Baum, chef för Norden och Benelux på Zalando (vänster) Foto: Dagens Handel
Enligt Zalando är sportsegmentet ett fokusområde, med en europeisk marknad som förväntas omsätta omkring 77 miljarder euro år 2027. Det råder en tydlig trend inom sport- och outdoorprodukter, där funktionella plagg blivit en del av vardagen för många kunder – en utveckling som enligt Zalando bidrog till att bolaget levererade sitt bästa resultat in...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration