23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

AI-agent ska ta hand om varuhusets kunder

Varuhuskedjan Åhléns har lanserat en AI-agent som ska hantera kundärenden i realtid, dygnet runt, och ge snabbare service.

Med hundratusentals besökare varje månad genereras en stor mängd kundärenden. För att möta konsumenternas ökade förväntningar på snabb och tillgänglig support har Åhléns tagit fram en AI-lösning. Målet är att både höja servicekvaliteten och erbjuda personlig hjälp i realtid.

– Utvecklingen inom AI går otroligt snabbt och vi har märkt att kundernas förväntningar har ökat i samma tempo. Med vår nya AI-agent vill vi kunna ge kunderna en ännu mer hjälpsam, snabb och positiv serviceupplevelse – utan att kunden fastnar i en återvändsgränd av “kan du omformulera frågan?”, säger Amanda Melander, kundservicekoordinator på Åhléns.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078