23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nytt klädmärke: ”Harald är inte som andra varumärken”

Idén till ett eget varumärket växte fram under ett Parisbesök. I fredags lanserades klädmärket Harald av Albin Vikström och Felix Hedlund. Debuten sker med en kapselkollektion.

Han ville inte använda sitt förnamn. Inte heller sitt efternamn. Då återstod bara mellannamnet Harald. 

– Det blev ett bra val, ett namn som jag kan ha distans till, berättar Albin Vikström, kreativ chef och medgrundare av det alldeles nylanserade Harald.  

Habit träffar honom under pågående Stockholm Fashion Week när han tillsammans med flera svenska varumärken visar sina kollektioner på Eric Ericsonhallen på Skeppsholmen för press, inköpare och nyfikna besökare som passerar förbi.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125