23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Blåkläder lanserar reparationsytor hos återförsäljare

Blåkläder påbörjade nyligen utrullningen av konceptet ”Blåkläder repair service” till återförsäljare som ska utföra enklare reparationer i butik. Ambitionen är att ta konceptet till alla större städer – och på sikt även Europa.   

Själva idén är inte ny. Blåkläder har länge erbjudit reparationer till sina kunder som en del av sin tvättservice. Men nu paketeras tjänsten om och görs tillgänglig även för bolagets wholesalekunder.

– Vi har hundratusentals plagg i omlopp med vår tvättjänst. Alla dessa plagg lagas automatiskt när de kommer in för tvätt. Men mindre företag eller bygg- och anläggningsföretag som rör sig mellan olika projekt har sällan sådana lösningar. För dem är det svårare att få tillgång till reparationstjänster, säger Martin Nilsson, affärsutvecklare på Blåkläder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.304