23948sdkhjf

Newbie ökar öppningstakten på brittiska marknaden

Barnklädeskejdan planerar ytterligare sex butiker i Storbritannien i år. Under 2026 väntar fler etableringar. 

Baby- och barnklädesmärket, Newbie, är ett starkt kort i Kappahlkoncernen. Särskilt framgångsrikt är varumärket på den brittiska marknaden där Newbie gjorde entré 2017.

För två år sedan rekryterades Thomas Kusoffsky från optikerkedjan Smarteyes till Newbie med målet att maximera varumärkets potential. Nu växlar kedjan upp tillväxttakten. Planen är att gå från sju till tretton butiker i Storbritannien. Samtliga etableringar kommer att ske under året.  

Öppningen av den åttonde butiken i ordningen sker i Bromley i maj. Därefter väntar en öppning i Windsor samt ytterligare fyra butiker på ”strategiska platser” kring London. 

– Den brittiska marknaden är spännande med stor potential och vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxtresa här. Våra brittiska kunder har mottagit Newbie mycket väl och uppskattar vårt fokus på tidlös design, nostalgisk stil och vårt preloved koncept. Storbritannien är en viktig marknad i vår globala expansionsstrategi, säger Thomas Kusoffsky, vice vd på Newbie, i ett pressmeddelande.

Enligt bolaget kommer det att ske ytterligare etableringar under nästa år 2026, var framgår inte, men fokus är ”nyckelmarknader”. 

– Vi strävar efter att etablera oss på fler marknader i Europa. I början av 2025 lanserade vi vår onlinebutik i Tyskland, säger Thomas Kusoffsky vidare.

Newbie har egna butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien. Varumärket säljs i Kappahls butiker och online i Europa samt i några asiatiska länder, men även via tredjepartsförsäljning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.052