23948sdkhjf

Bubbleroom tar hjälp av AI

Tekniken ska generera bilder på produkter i fler storlekar.

E-handelsbolaget Bubbleroom krokar arm med teknikföretaget Fashionlab i ett pilotprojekt kring AI. Tekniken ska generera bilder av plagg på olika kroppstyper. 

På så sätt ska kunden kunna se kläderna på modeller som bättre speglar deras egen kroppstyp, skriver bolaget.  

Bubblerooms förhoppning är öka kundupplevelsen och konverteringen samt att minska returerna.  

– Vi letar ständigt efter nya sätt att förbättra våra kunders shoppingupplevelse och samtidigt minska vår miljöpåverkan, säger Sofie Rydberg, chief commercial officer på Bubbleroom.

Konverteringsgrad, returgrad och kundengagemang kommer att utvärderas efteråt för att se hur AI-genererade produktbilder påverkar kundernas beteende. Målet är också att bidra till ett mer inkluderande mode.  

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.133