Omsättningen sjönk med 1,9 procent till 20 311 miljoner euro jämfört med 20 694 miljoner euro. Den organiska försäljningstillväxten var -3 procent jämfört med 3 procent under första kvartalet i fjol.
Geografiskt sett uppvisade Europa återigen tillväxt, medan i USA noterades en liten nedgång. Detta trots en god utveckling inom största affärsområdet Mode och lädervaror (Fashion & Leather Goods) samt Klockor och smycken. Japan minskade jämfört med första kvartalet 2024, medan utvecklingen i övriga Asien var jämförbar med 2024.
Försäljningen inom Mode och lädervaror, där varumärkena Louis Vuitton och Dior ingår, var ner -4 procent till 10 108 miljoner euro jämfört med 10 490 miljoner euro i första kvartalet i fjol. Den organiska tillväxten var -5 procent.
”I en geopolitisk och ekonomisk miljö som präglas av störningar är LVMH både vaksamt och självsäkert i början av året. Koncernen fortsätter att fokusera på utvecklingen av sina varumärken, drivet av en uthållig innovations- och investeringspolitik samt av en ständig strävan efter kvalitet i sina produkter, deras önskvärdhet och deras selektiva distribution”, skriver bolaget.