23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Efter konkursen: Designern startar om med digital reparationstjänst

Angelo Da Silveira är tillbaka efter konkursen med en digital ondemand-tjänst som kopplar samman modevarumärken och skräddare. Han hoppas lösningen ska påskynda den cirkulära omställningen i branschen.

Det var i början av februari som designern Angelo Da Silveiras hyllade svenskproducerade klädvarumärke Diemonde samt dotterbolag, textilproduktionsföretaget Fugeetex by diemonde AB, försattes i konkurs på egen begäran. Den 3 februari kom konkursbeslutet.

– Det var väldigt tråkigt, säger Angelo Da Silveira, när han blickar tillbaka. Jag kämpade länge för att få fart på försäljningen och försökte hitta lösningar för att bedriva verksamheten vidare, det var ett tufft och väldigt tråkigt beslut att behöva ta.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.128