23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bubbleroom tappar omsättning men minskar förlusterna

E-handelsbolaget avslutar sista kvartalet i fjol med ett omsättningstapp. Däremot har lönsamheten förbättrats.  

Bubbleroom redovisar en minskad omsättning om cirka 7 procent under oktober till december förra året jämfört med motsvarande period 2023. Det framgår av kvartalsrapporten som släpptes i dag.

Omsättningen blev 113,3 miljoner kronor jämfört med 121,5 och EBITDA-resultatet -1,6 miljoner kronor jämfört med -6,7 miljoner. EBIT-resultatet uppgick till -4,1 miljoner kronor jämfört med -8,8 och bruttomarginalen till 63,5 procent, vilket är i nivå med fjärde kvartalet året före. Andelen egna varumärken utgjorde 69,5 procent av sortimentsmixen.

– Vi fortsätter vår resa mot lönsam tillväxt genom att leverera ytterligare ett kvartal med förbättrad lönsamhet jämfört med föregående år. Under kvartalet halverar vi återigen det negativa resultatet på justerad EBITDA-nivå. Detta trots ett utmanande marknadsläge där vi fortsätter att möta en avvaktande konsument, säger bolagets vd Magnus Månsson i en kommentar.

Omsättningen för helåret 2024 var i nivå med 2023. Ökningen om 0,4 procent betyder att Bubbleroom avslutar året med en omsättning på totalt 439,6 miljoner kronor jämfört med 437,9 miljoner. EBITDA-resultatet uppgick till -6,8 miljoner kronor jämfört med -19,2 och bruttomarginalen till 65,5 procent (64,8). Andelen egna varumärken utgjorde cirka 70 procent av sortimentsmixen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078