23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mulberry ändrar fokus – från Kina till USA

Den amerikanska och brittiska marknaden står i fokus framgent. 

Efter att ha genomfört sin strategiska utvärdering har lyxvarubolaget Mulberry valt att skifta fokus bort från Kina. I stället kommer fokus att läggas på USA och Storbritannien. Företaget lägger även fram nya mål på medellång sikt.

Mulberry släpper också en handelsuppdatering för de 13 veckorna som slutade den 28 december. Under perioden sjönk intäkterna med 18,3 procent, vilket var förväntat av bolaget.

”Bolaget fortsatte att vidta åtgärder för att hantera kostnader och lager under perioden för att säkerställa att de var i linje med intäkterna. Som förväntat kommer handeln för hela räkenskapsåret som slutar i mars 2025 att vara viktad mot andra halvåret”, skriver Mulberry i en kommentar.

Bolaget meddelar även att de utsett Billie O’Connor till ny finanschef med start den 17 februari. O’Connor kommer senast från rollerna som CFO och CIO hos Milk & More.

Som en del av strategiuppdateringen ger Mulberry nya mål. Bolaget siktar att på medellång sikt att nå årliga intäkter på över 200 miljoner pund med en justerad rörelsemarginal om 15 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.187|