23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Cmmn Swdn lanserar damkollektion – och gör visning

MODEVECKAN I KÖPENHAMN. Saif Bakir och Emma Hedlund Bakir, grundarna till svenska varumärket Cmmn Swdn, adderar efter 13 år dam till sitt herrvarumärke. På torsdag gör de dessutom sin första visning i Norden.

Sedan starten 2012 har Cmmn Swdn varit ett renodlat herrmärke. Nu, 13 år senare, lanserar designerduon sin första damkollektion. Höst- vinterkollektionen 2025 visades för första gången i varumärkets showroom i Paris i dagarna tillsammans med herrkollektionen. Nu är det Köpenhamns tur.

– Det är ett stort steg, men egentligen något som vi alltid har velat göra. Emma är utbildad damdesigner och jag är utbildad herrdesigner. Vår plan var att lansera herr för att det var lättare att bryta igenom bruset och att så småningom lansera dam. Och här är vi nu. Det har bara tagit lite tid, saker har kommit emellan, säger Saif Bakir till Habit när han just har anlänt till mässan Mandatory i Köpenhamn där varumärket visar kollektionerna för inköpare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.245