23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svenskt på Pitti Uomo – flera gör debut: ”Sätta menswear på kartan”

Utbudet av svenska varumärken större än på länge. 

Med start i dag, tisdag, samlas den internationella herrmodescenen i italienska Florens när inköpsmässan Pitti Immagine Uomo öppnar dörrarna för höst- och vinterkollektionerna 2025/2026. 

Antalet svenska varumärken är fler än på länge. På plats finns jeansmärket -1Nordic denim, accessoarföretaget Amanda Christensen, klädmärket Brixtol Textile, skjortvarumärket Eton, handskbolaget Hestra, kashmirvarumärket Lisa Yang, street- och resortmärket Nikben, skovarumärkena Sneaky Steve, Sweyd och Vagabond, parfym- och doftvarumärket Unifrom, träningsmärket Unna och hattvarumärket Wigéns.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.122