23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Onlinebutiken utvecklar återköp och försäljning av fler lyxvarumärken

Nu öppnar onlinebutiken Care of Carl för möjligheten att återköpa och sälja ett bredare sortiment lyx- och premiumvaror från kunder i flera länder.

De kallar det pre-owned, vilket närmast kan liknas vid cirkulärt och secondhand och med tydlig inriktning på premiumsegmentet. Avdelningen öppnades våren 2021 som ett kommissionsbaserat upplägg där befintliga kunder kan sälja sina tidigare köpta kvalitetsplagg från Care of Carl.

Erbjudandet breddades med möjligheten att sälja plagg från premium- och lyxvarumärken köpta även utanför företaget. 2023 togs nästa steg genom introduktionen av pre-owned och vintageklockor med ett handplockat urval från bland annat Rolex och Omega samt vintageväskor med fokus på Louis Vuitton.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094