I undersökningen jämförs 28 svenska varumärken med en betydande internationell närvaro. För de tio varumärken med flest antal sökningar på Google sker 80 procent av sökningarna utanför Sverige.
I topp ligger skovarumärket Axel Arigato och outdoorföretaget Revolutionrace med totalt 450 000 sökningar vardera per månad. Tätt därefter hamnar det webba...
Här är de starkaste svenska varumärkena: ”Äger relationen med kunden”
Svenska varumärken har stark internationell närvaro. Det visar en ny undersökning från den digitala marknadsföringsbyrån 56K digital i Stockholm, som har analyserat sökdata från Google.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/117049881.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=800&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=428&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=353&accessToken=e375081afe9666d2b77ff0033c5e489f68224c7e75b2f9b1e8534ee8d23fb535)
Revolution Race och Axel Arigato är två varumärken som lyckats slå sig fram på nätet internationellt. Foto: Revolution Race/ Axel Arigato
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration