23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Zalando ser ökande sporttrend – tar in svenskt varumärke

E-handelsbolaget har identifierat sport som ett växande marknadssegment.

Tyska e-handlaren Zalando tar in Fjällräven i sortimentet som en del i bolagets ökade satsning på sport, enligt pressinformation. Fjällräven ägs av börsnoterade Fenix Outdoor.

– För att möta behoven som vi ser hos våra svenska kunder, där sport och rörelse är en så stor del av vardagen, är vi stolta över att kunna presentera Fjällräven på Zalando. Fjällräven är ett ikoniskt svenskt outdoormärke som passar perfekt in i vårt sortiment och kommer att uppskattas av våra kunder på 25 europeiska marknader. Jag är särskilt glad över att kunna introducera ett varumärke vars värderingar matchar Zalandos, säger Fabio Baum, chef för Norden och Benelux på Zalando.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.049|