23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Denimmärket nylanseras – Alice Shulman formar nya Cheap Monday

Sex år efter nedläggningen skakar H&M nytt liv i denimsuccén från 00-talet. Habit har pratat jeansnostalgi, målgrupp och comeback med designern bakom nya Cheap Monday, Alice Shulman.

Den 5 september återlanserar H&M-gruppen Cheap Monday – denimmärket som bolaget förvärvade 2010 och beslutade att lägga i malpåse åtta år senare. Alice Shulman, med en bakgrund hos Acne Studios och närmare 15 år på Weekday, står bakom designen av nya Cheap Monday.

Nostalgin kring det internationellt omskrivna varumärket går tillbaka till 00-talet. Alice Shulman var i 20-årsåldern och utbildade sig till designer på Beckmans när Cheap Monday lanserades 2004. Vid sidan av studierna jobbade hon extra på helgerna i klädbutiken Weekday vid Hötorget i Stockholm som hade öppnat två år tidigare. Hon minns det som en rolig tid; stämningen i butiken var hög, det spelades musik och dansades. Hon minns också köerna utanför.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.297