Mässan expanderar: dubblad yta och fler varumärken
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/101071178.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4000&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2248&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=371&accessToken=c0de085799f17853ceb2ca8ec503945954ffa4d494c78708bf86f9684ebe7bb1)
Sedan pandemin klingade av har mässan i Nacka återhämtat sig säsong efter säsong. Under den senaste inköpsveckan i februari fanns 650 varumärken representerade i modedistriktet. Redan nu står det klart att det under augustimässan kommer att finnas ytterligare 50 varumärken inom mode, skor och accessoarer i utbudet.
Därtill dubbleras utställningsytan med en extra mässhall, enligt Stockholm Fashion District. Även en egen del för bad- och underkläder utlovas.
Jonathan Säfsten, säljansvarig för Stockholm Fashion District, meddelar att showroom och mässytorna nu är utsålda.
– Vi har högt tryck på förfrågningar från både svenska och internationella varumärken inom mode, skor och accessoarer. Det blir till en stor fördel för inköpare och hela branschen att samlas i Stockholm Fashion District. Stockholm är i dag helt klart en betydande mötesplats och vi har ett fullbokat distrikt denna säsong.