23948sdkhjf

Asket om kritiken mot bildlös kampanj: ”Tiden får utvisa hur mottagandet blev”

Handlar om ett långsiktigt varumärkesbyggande, snarare än kortsiktiga säljsiffror, hävdar Askets vd August Bard Bringéus.
Mellan den 20 till 23 maj valde det svenska dam- och herrmärket Asket att plocka bort alla produktbilder på sin hemsida för att ”utmana kunder att i stället föreställa sig” produkterna. 

Kampanjen på hemsidan är avslutad, men experimentet som bolaget själv kallar det, kommer fortsätta rulla ut i olika kanaler fram tills mitten av juni.

Augus...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125