Mellan den 20 till 23 maj valde det svenska dam- och herrmärket Asket att plocka bort alla produktbilder på sin hemsida för att ”utmana kunder att i stället föreställa sig” produkterna.
Kampanjen på hemsidan är avslutad, men experimentet som bolaget själv kallar det, kommer fortsätta rulla ut i olika kanaler fram tills mitten av juni.
Augus...
Asket om kritiken mot bildlös kampanj: ”Tiden får utvisa hur mottagandet blev”
Handlar om ett långsiktigt varumärkesbyggande, snarare än kortsiktiga säljsiffror, hävdar Askets vd August Bard Bringéus.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/107973379.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=676&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=377&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=368&accessToken=191c30d049aef8b83189b13c79df12e84fdbcc1bc057531cc3c69a907b5e64f3)
August Bard Bringéus, Askets vd och medgrundare, tycker att kampanjen där det svenska dam- och herrvarumärket plockade bort alla produktbilder på hemsidan, har varit lyckad. Foto: Skärmdump/Asket
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration