Modebolagens hållbarhetsarbete får lågt betyg av konsumenterna. Det framgår av årets hållbarhetsindex, Sustainable Brands Index, där 29 000 respondenter i Sverige rankat företag utifrån hur hållbara de upplever att varumärken och företag är.
Inget modebolag tar in sig in på topp tio. Först på 17:e plats kvalar Fjällräven in, som har varit det...
Konsumenterna ger bolagen i branschen lågt betyg i hållbarhet
Här är hela listan för mode- och outdoorbolagen i årets Sustainable Brands Index.
Fenix Outdoor, som äger Fjällräven och Naturkompaniet, är det mode-, outdoor- och retailbolag som konsumenterna har högst förtroende för när det kommer till hållbarhet. Foto: Pressbild/Fjällräven
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer