Modebolagens hållbarhetsarbete får lågt betyg av konsumenterna. Det framgår av årets hållbarhetsindex, Sustainable Brands Index, där 29 000 respondenter i Sverige rankat företag utifrån hur hållbara de upplever att varumärken och företag är.
Inget modebolag tar in sig in på topp tio. Först på 17:e plats kvalar Fjällräven in, som har varit det...
Konsumenterna ger bolagen i branschen lågt betyg i hållbarhet
Här är hela listan för mode- och outdoorbolagen i årets Sustainable Brands Index.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/102580708.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=956&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=553&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=382&accessToken=dcd85b70e5fd1acf27a04b436d24dc38e687cc0e0b2c4916e0a2c9d53f495bd4)
Fenix Outdoor, som äger Fjällräven och Naturkompaniet, är det mode-, outdoor- och retailbolag som konsumenterna har högst förtroende för när det kommer till hållbarhet. Foto: Pressbild/Fjällräven
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration