Jimmie Heibert och Christian Alex lanserade Plick 2013 i tron att nå killar i sin egen ålder. I stället var det unga tjejer som drogs till den nylanserade köp- och säljappen som vänder sig till privatpersoner.
– Vi var i 26-årsåldern och ganska naiva. Vi trodde att killar skulle göra som vi och köpa massa secondhandkläder. Men vi levde förmodligen...
Unga killar driver tillväxten på Plick: ”Största förändringen vi ser just nu”
Med en transaktionell affärsmodell kopplar appen Plick ett allt hårdare grepp om secondhandmarknaden. Från att användarna nästan uteslutande har varit unga tjejer ökar nu andelen unga killarna som vill köpa och sälja begagnat mode.
Jimmy Heibert är övertygad om att secondhandmarknaden kommer att fortsätta växa, och växa fort. ”Normen kommer att vara att konsumenterna tittar på andrahandsmarknaden först. Såklart kommer man alltid också att köpa nytt.” Foto/Kollage: Plick/Habit
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer