23948sdkhjf

Unga killar driver tillväxten på Plick: ”Största förändringen vi ser just nu”

Med en transaktionell affärsmodell kopplar appen Plick ett allt hårdare grepp om secondhandmarknaden. Från att användarna nästan uteslutande har varit unga tjejer ökar nu andelen unga killarna som vill köpa och sälja begagnat mode.
Jimmie Heibert och Christian Alex lanserade Plick 2013 i tron att nå killar i sin egen ålder. I stället var det unga tjejer som drogs till den nylanserade köp- och säljappen som vänder sig till privatpersoner.

– Vi var i 26-årsåldern och ganska naiva. Vi trodde att killar skulle göra som vi och köpa massa secondhandkläder. Men vi levde förmodligen...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109