23948sdkhjf

Unga killar driver tillväxten på Plick: ”Största förändringen vi ser just nu”

Med en transaktionell affärsmodell kopplar appen Plick ett allt hårdare grepp om secondhandmarknaden. Från att användarna nästan uteslutande har varit unga tjejer ökar nu andelen unga killarna som vill köpa och sälja begagnat mode.
Jimmie Heibert och Christian Alex lanserade Plick 2013 i tron att nå killar i sin egen ålder. I stället var det unga tjejer som drogs till den nylanserade köp- och säljappen som vänder sig till privatpersoner.

– Vi var i 26-årsåldern och ganska naiva. Vi trodde att killar skulle göra som vi och köpa massa secondhandkläder. Men vi levde förmodligen...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125