23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stark tillväxt för lyxjätte: ”exceptionell dragningskraft”

Den franska lyxjätten LVMH ökade sin försäljning med 10 procent under fjolårets fjärde kvartal, vilket var något mer än väntat.

I koncernens största varumärkesgrupp, där Louis Vuitton och Dior ingår, steg intäkterna med 9 procent. Företagets nettovinst steg samtidigt under 2023 med 8 procent till 15,2 miljarder euro, motsvarande drygt 172 miljarder kronor.

LVMH skriver att trots den geopolitiska och makroekonomiska osäkerheten är bolaget trygg i sin förmåga att fortsätta att växa under 2024.

– Vårt resultat för 2023 illustrerar våra varumärkens exceptionella dragningskraft och deras förmåga att väcka intresse, trots ett år som påverkades av ekonomiska och geopolitiska utmaningar, säger vd:n Bernard Arnault i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109