23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nytt svenskt klädvarumärke utmanar golfmarknaden

Grundaren till nylanserade Carl Micel hoppas nå en internationell publik med innovativa material och klassiska snitt. ”Varumärket ska andas premium från botten till toppen”, säger han till Habit.

För nästan två år sedan sade han upp sig från sitt jobb inom transportbranschen för att förverkliga sin dröm. I veckan lanserades golfklädesmärket Carl Micel i egen e-handel. Debutkollektionen innehåller pikéer, byxor, västar, tröjor och accessoarer som skinnhandskar för både dam och herr.

Bakom varumärket står Richard Engstrand, som också är vd. Med Carl Micel vill han erbjuda ”det absolut bästa och snyggaste som går att köpa i golfklädesväg”. Snittet på kläderna beskrivs som klassiskt och diskret. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141