23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Didriksons återvänder till Paris

Tredje gången gillt för jackvarumärket i den franska huvudstaden.

Efter att ha drivit popup-butik i Paris både 2021 och 2022 satsar Didriksons även i år på en fysisk yta. Varumärket har nu, liksom tidigare år, flyttat in hos Heureaux Les Curieux i Le Marais-kvarteret för att stanna till mitten av januari.     

Anledningen till att Didriksons väljer en tillfällig etablering  i Paris beror på att Frankrike är en av de snabbast växande europeiska marknaderna under året för bolaget, både vad gäller wholesale och direkt till konsument-försäljning. Hittills i år har försäljningen ökat med 140 procent jämfört med motsvarande period i fjol, uppger Petra Sabo, kommersiell chef, till Habit.   

– Sedan vi äntrade den franska marknaden 2021 har vi byggt en stark grund med lokala återförsäljare och konsumenter i Frankrike. Popup-butiken i Le Marais har varit en viktig del i denna framgång, och vi gläds åt att återvända till Paris i år igen [...], säger Jan Henning, Didriksons landschef för Central- och Sydeuropa.

Butiksnytt Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078