Didriksons återvänder till Paris
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/97537531.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4032&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3024&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=da3473902b653a5d96cd1ba48b4c10572fddb86c0d2f9726d180020b3817273f)
Efter att ha drivit popup-butik i Paris både 2021 och 2022 satsar Didriksons även i år på en fysisk yta. Varumärket har nu, liksom tidigare år, flyttat in hos Heureaux Les Curieux i Le Marais-kvarteret för att stanna till mitten av januari.
Anledningen till att Didriksons väljer en tillfällig etablering i Paris beror på att Frankrike är en av de snabbast växande europeiska marknaderna under året för bolaget, både vad gäller wholesale och direkt till konsument-försäljning. Hittills i år har försäljningen ökat med 140 procent jämfört med motsvarande period i fjol, uppger Petra Sabo, kommersiell chef, till Habit.
– Sedan vi äntrade den franska marknaden 2021 har vi byggt en stark grund med lokala återförsäljare och konsumenter i Frankrike. Popup-butiken i Le Marais har varit en viktig del i denna framgång, och vi gläds åt att återvända till Paris i år igen [...], säger Jan Henning, Didriksons landschef för Central- och Sydeuropa.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.