23948sdkhjf

Boråsvarumärke lanserar damlinje

Naturligt steg för att utmana massproduktionen i branschen, enligt grundarna.

I sin målsättning att utmana modebranschens massproduktion ska Blugiallo nu även producera kläder on demand för kvinnor.

Blugiallo, har sedan starten i Borås 2016, strävat efter att vara en föregångare inom herrmode genom att erbjuda hållbara och tidlösa plagg som går bortom trender och konsumtionshets, enligt medgrundaren Daniel Apler.

– Med lanseringen av dam tar vi ett naturligt steg för att inspirera fler till att måttsy sina garderober och utmana branschjättarnas massproduktion. Vår on demand-produktion är en hållbar lösning som både tjänar kunden bättre och bekämpar överproduktion och överkonsumtion, säger han i en kommentar.

Blugiallo har showroom i Borås och i Stockholm och driver även e-handel.

Under 2022 omsatte bolaget 18,4 miljoner kronor och redovisade en förlust på 1,8 miljoner kronor. Jämförelsevis landade omsättningen under 2021 på 10,5 miljoner kronor med en förlust på 2,6 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125