23948sdkhjf

Influencermärke blir eget bolag

Efter två år i Hubsos regi bolagiseras Linn Ahlborgs klädmärke LXA The Label.

Under två år har varumärket, som grundades av influencern Linn Ahlborg och Hubso, varit del i Hubsos portfölj. I januari nästa år kommer varumärket i stället att bli ett fristående dotterbolag till Hubso. Hubso behåller majoriteten av aktierna i bolaget med 51 procent medan Linn Ahlborgs bolag kommer att äga 49 procent. 

Hur mycket LXA The Label säljer för framgår inte, men varje släpp inbringar "miljontals kronor". Varumärket har även haft en tillväxt på 117 procent i första halvåret 2023 jämfört med motsvarande period i fjol. Linn Ahlborg har 460 000 Youtube-prenumeranter och 630 000 följare på instagram, enligt Hubso.   

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094