23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Modefabriek väljer ny riktning

Från och med nästa säsong fokuserar mässan på kvinnor och breddar utbudet. 

Modefabriek, som går av stapeln i slutet av januari i Amsterdam, kommer att dedikera mässytan till enbart modemärken och kollektioner som fokuserar på kvinnor. 

Tanken med den nya strategin är också att addera kategorier utöver mode, som exempelvis skönhet, livsstil, accessoarer, underkläder, storlek storleksinkluderande och könsneutrala varumärken. Dessutom kommer modevisningarna tillbaka på programmet.

Modefabrieks vd, Caroline Krouwels, menar att det är viktigt att möta utmaningarna i en värld som är under ständig förändring.

– Modefabriek skulle inte vara Modefabriek om vi skyr den aktuella utvecklingen. Det vi gör tycker vi om att göra väldigt bra och modebranschen trivs med att tjäna den moderna kvinnan. Det är en kvinnovärld, säger hon i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.082