23948sdkhjf

AI ska lyfta kundupplevelsen: ”En helt ny nivå av stöd”

Strax före sommaren lanserade Lindex satsningen som är den första i sitt slag i Sverige.

Tanken är att det nya AI-verktyget Lindex Copilot ska underlätta vardagen för tusentals av klädkedjans anställda. Verktyget ska underlätta vägledning och råd till butikspersonalen, vilket i sin tur ska leda till ökad effektivitet och förbättrad kundupplevelse.

Verktyget har endast tillgång till Lindex egen data, vilket innebär att den tränats i alla rutiner, processer och arbetsmetoder som ingår i att driva en Lindexbutik. När butikspersonalen har frågorna kan dessa ställas direkt till verktyget via en Teamskanal och svaren ska vara skräddarsydda.

– På Lindex är entreprenörskap och engagemang en viktig drivkraft i vår digitala transformation, och det är just den drivkraften som har gjort det möjligt för oss att erbjuda våra medarbetare i butik en helt ny nivå av stöd. Vi är stolta över att ha nått vårt mål att visa att verktyget fungerar och vi ser nu fram emot att fortsätta driva utvecklingen framåt”, säger Annika Elfström, it-chef på Lindex, i ett pressmeddelande.

Lindex har 440 butiker på 18 marknader.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078