23948sdkhjf

Magnus Månsson om nya vd-uppdraget: ”Fortsatt expansion som gäller”

Efter fyra år lämnar Magnus Månsson posten som koncernen-vd för Thevea Group för att ta över som vd för Bubbleroom. 

Under morgonen kommunicerade börsnoterade modebolaget att Magnus Månsson, tidigare vd för Nelly, Gina Tricot och Tretorn, efterträder Ville Kangasmuukko-Nordström

Till Habit säger Magnus Månsson att det är med blandade känslor som han lämnar Thevea Group och Tretorn, där han behåller sitt ägande.

– Jag har fortfarande kvar känslor för Thevea, jag har kollegor och kompisar. Totalt rör det sig om tolv år i Tretorn. Samtidigt ser jag fram mot den resan som ska påbörjas på Bubbleroom.

Varför tackade du ja till uppdraget?

– Jag känner att Bubbleroom står inför en fantastiskt spännande resa. Bolaget har gjort mycket investeringar på börsen för ett och ett halvt år sedan då det tog in kapital och har bäddat för nästa steg, säger Magnus Månsson och drar paralleller till sin tid som vd på Nelly.com.

– Jag gjorde en sådan resa från 2012 till 2017, nästan fem år. Jag har en hel del erfarenheter i bagaget som jag kan tillföra. Jag ser framför mig en snarlik tillväxtresa. Det ska bli spännande.

Bubbleroom omsätter 440 miljoner kronor. På frågan om vad nästa steg är för Bubbleroom hänvisar Magnus Månsson till bolagets styrelseordförande Freddy Sobin.

– Jag vill inte kommentera det eftersom jag inte har tillträtt. Vi kommer sätta planen när jag kommer på plats. Men däremot är det fortsatt expansion som gäller. Bubbleroom har redan gett sig ut på tolv marknader. Sedan om det är geografiskt eller något annat, det är en resa som ska göras. 

Du lämnar bland annat Tretorn där hållbarhet har kommunicerats som en kärna i varumärket. Hur ställer du dig till snabbmode kontra hållbarhet?

– Jag tror att man kan göra det så mycket bättre framåt. Snabbmode har utvecklats genom många bolag inom modebranschen som har försökt att göra det mer hållbart. Jag kommer att tillföra mycket som jag har lärt mig under Thevea- och Tretornresan; hur man tittar hela vägen bakåt för att säkra hållbarhetsarbetet, både socialt och vad gäller CSR.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157