Polarn O. Pyret ligger i topp när aktörer som Blocket, Tradera och Sellpy rankar de mest populära barnkläderna att handla begagnat. Nu tar bolaget på allvar upp konkurrensen med marknadsaktörerna.
– Så länge plaggen säljs secondhand är vi glada, men självklart har vi som mål att en så stor andel av plaggen som möjligt ska säljas i våra egna kanale...
”Raketökning” för Polarn O. Pyrets secondhand – nu dubblas prognosen
Klädkedjan tar upp konkurrensen om försäljningen mellan privatpersoner när prognosen för begagnataffären höjs. ”Med ökade secondhandvolymer kommer lönsamheten att förbättras ytterligare”, säger bolagets hållbarhetschef Terese Persi.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/89481770.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4000&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2248&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=371&accessToken=895ac957aa4fb1a2a5269195704ef3df6501350f00bdb2f9e527fa2c0b6afd5e)
Secondhandplaggen är ungefär 50 procent billigare jämfört med nypris. "Därför funkar de som en jättebra instegsprodukt i tillägg till det vanliga sortimentet eftersom vi har en ganska hög prisnivå på våra produkter", säger Polarn O. Pyrets hållbarhetschef Terese Persi. Foto: Kajsa Åström
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration