23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Branschexperter bakom nya denimmärket Madh

Efter mer än två decennier i branschen lanserar denimgurun Martin Gustafsson eget jeansvarumärke. Madh involverar bäraren i designprocessen och tillverkningen sker ondemand.

Bakom det nylanserade denimvarumärket Madh står den svenska jeansprofilen Martin Gustafsson. Under drygt tjugo år i modebranschen har han ägnat sig åt just denim. Att skapa ett nytt jeansvarumärke har han funderat på länge.

– Efterhand som jag har sprungit på folk i branschen har varumärket vuxit fram, säger Martin Gustafsson, som började sin karriär på Acne Studios som ansvarig för denimsegmentet och fortsatte som designchef för Karve och Never Denim hos norska Varnergruppen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.188|