Bakom det nylanserade denimvarumärket Madh står den svenska jeansprofilen Martin Gustafsson. Under drygt tjugo år i modebranschen har han ägnat sig åt just denim. Att skapa ett nytt jeansvarumärke har han funderat på länge.
– Efterhand som jag har sprungit på folk i branschen har varumärket vuxit fram, säger Martin Gustafsson, som började sin karr...
Branschexperter bakom nya denimmärket Madh
Efter mer än två decennier i branschen lanserar denimgurun Martin Gustafsson eget jeansvarumärke. Madh involverar bäraren i designprocessen och tillverkningen sker ondemand.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/87480009.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=6182&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=8243&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=880&accessToken=a999d44619ea1717c7ade184a4fd761954f3c69dcc51d36394edee50bda559fd)
Torso Solutions NYC, som har fotat H&M:s senaste designsamarbetet med Mugler, ligger bakom Madhs kampanjbilder. Bilderna är tagna i fabriken i Malatya, Turkiet, där Madhs jeans sys. I bakgrunden skymtar fabrikens medarbetare. Foto: Torso Solutions NYC
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration