Bakom det nylanserade denimvarumärket Madh står den svenska jeansprofilen Martin Gustafsson. Under drygt tjugo år i modebranschen har han ägnat sig åt just denim. Att skapa ett nytt jeansvarumärke har han funderat på länge.
– Efterhand som jag har sprungit på folk i branschen har varumärket vuxit fram, säger Martin Gustafsson, som började sin karr...
Branschexperter bakom nya denimmärket Madh
Efter mer än två decennier i branschen lanserar denimgurun Martin Gustafsson eget jeansvarumärke. Madh involverar bäraren i designprocessen och tillverkningen sker ondemand.

Torso Solutions NYC, som har fotat H&M:s senaste designsamarbetet med Mugler, ligger bakom Madhs kampanjbilder. Bilderna är tagna i fabriken i Malatya, Turkiet, där Madhs jeans sys. I bakgrunden skymtar fabrikens medarbetare. Foto: Torso Solutions NYC
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer