23948sdkhjf

Sex modemärken öppnar outlet

Vakansgraden har enligt Stockholm Quality Outlet aldrig varit så låg som nu.

Stockholm Quality Outlet konstaterar att allt fler varumärken vill öppna tillfälliga butiker. De senaste aktörerna att flytta in är Kids Brand Store, By Malina, Soft Goat samt J.Lindeberg Golf. Butikerna öppnade i juni och ska hålla öppet över sommaren och fram till den 30 augusti respektive 30 september. Utom Kids Brands Store som är kvar till 31 januari nästa år. 

Detta är första outleten för Soft Goat, som delar yta med By Malina. Plaggen är från FW 22 och tidigare. Även samples finns till försäljning. 

– Planen är att hålla den öppet under juni till och med augusti, där vi kan erbjuda förmånliga priser. Eftersom Soft Goat och By Malina nu är samägda innehåller outletbutiken produkter från båda varumärken, skriver Felicia Kappe, ansvarig för pr hos Soft Goat, till Habit. 

– Lagret i outletbutiken är väl påfyllt och det kommer löpande in nya leveranser. Online pågår vår sommarrea där vi inkluderar produkter från vår SS23-kollektion, dessa produkter finns bara tillgängliga online.

I september öppnar ytterligare två popuper från Danmark: Ilse Jacobsen och Matinique. Den senare har tecknat ett långt hyresavtal med öppning under månaden.

– Vi är otroligt glada att outletens lokaler är så väl uthyrda. Vi vet att en stark mix av populära varumärken och garanterade outletpriser är attraktivt hos våra besökare. Popuper är även ett sätt för varumärken att prova på att ha en outletbutik, säger centrumchef Frida Torbiörnsson i en kommentar.

– Det har också i flera fall tidigare lett till långsiktiga hyresgäster.

I höst utvecklas området då fastighetsägaren Patrizia även öppnar en ny entré mot Enköpingsvägen och gör en uppgradering av övriga entréer.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109