23948sdkhjf

H&M investerar i plattform för exklusiva sneakers

Klädjättens H&M:s investeringsbolag H&M Group Ventures investerar 49 miljoner kronor i den brittiska nätbaserade plattformen Laced för exklusiva lanseringar av sneakers och accessoarer.

Plattformen, som även fungerar som ett socialt community, har letat nya investerare för att de vill utveckla tekniken och produktsortimentet samt expandera ytterligare.

Totalt har bolaget plockat in 17 miljoner dollar varav alltså H&M står för en del av investeringarna.

– Genom att bygga en imponerande onlinebaserad marknad förser de inte bara konsumenterna med ett speciellt urval av efterfrågade sneakers utan de är också en viktig plattform för att förlänga produkternas livscykel. Den här investeringen är precis den typ av företag och entreprenör som vi är glada över att stödja, säger Nanna Andersen, head of growth & ventures på H&M Group.

På sin onlinebaserade plattform arbetar Laced bland annat med varumärken som Nike, Nike Air Jordan, Adidas, New Balance och Kanye Wests Yeezy-kollektioner.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Wesports förvärvar tysk sportjätte och nylanserar online
Ny denimavdelning till Åhléns: ”Stockholms tjusigaste”
Dagmar visar kollektion i Paris – ”Distributionen blir mer internationell”
Modekedjan stänger ytterligare butik
Nyemissionen lyckades: "Vi har fortfarande en bit kvar"
Newhouse återvinner – tygrester blir nya kollektioner
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062